Magento 2 website performance

-Magento 2

Magento 2 website performance

Om je ervan te verzekeren dat klanten op een optimale manier op jouw website kunnen browsen, is het uiterst belangrijk een goede website performance te hebben. Dat is de snelheid waarmee pagina’s worden geladen en vervolgens getoond kunnen worden aan bezoekers. Wij kijken naar waarom dat zo belangrijk is, en wat er uit jouw website gehaald kan worden.

Er zijn talloze studies te vinden van grote websites zoals Amazon, Google en Alibaba die laten zien dat een optimale website performance tot veel verbeteringen kan leiden. Zoals bijvoorbeeld meer paginaviews, een lagere bounce rate, en een toename in omzet. Zo leidt een lagere website performance tot een toename in cart abandonment, minder pagina- en productviews en een armoedige gebruikerservaring.

Mobiele performance

Een studie van DoubleClick by Google toont aan dat 53% van alle mobiele bezoekers de website verlaat als het laden langer duurt dan 3 seconden. De analyse van 10.000+ websites laat zien dat de gemiddelde laadtijd maar liefst 19(!) seconden is. Op dat terrein kan er nog heel wat winst behaald worden. Ook op de mobiele omzet heeft het een grote impact. Mobiele websites die in 5 seconden laden produceren 2x zoveel omzet in vergelijking met een laadtijd van 19 seconden.

Heeft dit dan ook betrekking op kleine tot middelgrote Magento e-commerce websites? Jazeker, Google rangschikt websites met een betere website performance namelijk hoger, wat leidt tot een betere SEO (Search Engine Optimization), en de kans vergroot op organische bezoekers op mobiele en desktop websites.

Website Scalability

Dichtbij website performance staat website scalability, het vermogen van een website om met toenemende traffic en plotselinge uitschieters in traffic om te gaan. Tijdens bijvoorbeeld Cyber Monday, een druk seizoen, of een bepaalde marketing campagne kan er een flinke toename in traffic voorkomen. Als jouw website niet schaalbaar genoeg is, kan het zijn dat al die potentiële klanten tegen een zeer trage website aanlopen, en hun heil ergens anders gaan zoeken. En dat juist terwijl je gebruik wilt maken van de toename in traffic.

Als je veel tijd en geld in het generen van traffic naar jouw Magento 2 website steekt, is het zeker de moeite waard om jezelf ervan te verzekeren dat de website probleemloos in de lucht blijft, en grote aantallen bezoekers aankan. Ook wil je ervoor zorgen dat de website performance zo snel mogelijk wordt en blijft, zodat potentiële klanten niet direct jouw website of hun winkelmand verlaten.

Wil je weten hoe je hiervoor kan zorgen, bekijk dan ons vervolgartikel in de volgende nieuwsbrief, over hoe je je shop versnelt, of neem vandaag contact op met de experts van West Point Digital. Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.

West Point Digital.

Wij bouwen webshops.