West Point Digital

Loading
Magento 2 support

Magento 2 support.

De kracht van samenwerken.

De vele mogelijkheden van Magento 2 komen het meest optimaal tot uiting wanneer klant en developer goed samen kunnen werken. Dit geldt zowel voor de eerste configuratie als het support-traject erna, wanneer onderhoud gepleegd moet worden aan de opgeleverde Magento 2 webshop, met nieuwe functionaliteit wordt uitgebreid en details verbeterd worden.

Updates voor je Magento 2 webshop

Een Magento 2 webshop vraagt onderhoud, net als iedere webshop of website. Er zijn de nodige Magento updates of Magento (veiligheids-)patches, die een aantal maal per jaar plaatsvinden en geïnstalleerd moeten worden in de backend. De wijzigingen die door een update in de Magento code worden geschreven - feitelijk worden stukjes van de code herschreven of vervangen - zorgen dat je shop op een andere manier reageert en daardoor sneller, veiliger, uitgebreider, etc. wordt, net wat de update zou moeten verbeteren.

Optimalisatie van je Magento 2 webshop

Ook om je Magento 2 webshop zo snel en optimaal mogelijk te laten lopen, moet er regelmatig onderhoud aan gepleegd worden. Dit is specifiek support, gericht vooral op stabiliteit en snelheid. Voor je klanten wil je jouwMagento website performance zeker optimaal hebben, zodat ze niet afhaken voordat ze besteld en betaald hebben. Op drukke dagen (Black Friday, Kerstmis, Sinterklaas) heb je misschien ook meer power nodig in je Magento 2 shop; wil je dat bandbreedte die de webshop gebruikt opschaalbaar is, iets wat met goede Magento 2 hosting geregeld kan worden. Zomaar een greep uit de support taken die met optimalisatie te maken hebben.

Magento 2 support

Scan je Magento 2 webshop voor de juiste support

Hoe kom je erachter of je Magento 2 webshop direct support nodig heeft? Hiervoor zijn scans ontwikkeld. Bijvoorbeeld de heel snelle 7 Punten Scan, van West Point Digital, of de Complete scan, die op tientallen punten je webshop performance tegen het licht houdt. Je komt er heel eenvoudig achter of je Magento 2 webshop verder versneld kan worden en met welke tools, of je webshop wel veilig genoeg is, en of hij wel klantvriendelijk is, bijvoorbeeld op basis van mobiele responsiveness, of betrouwbaar, met een klant review systeem. Informatie is kracht en met deze scans kan je je support slim aansturen.

Backend en frontend support voor je Magento 2 webshop

Backend is dus de code, die je als klant niet ziet. Frontend zijn juist al die aantrekkelijke plaatjes van de producten en het design, wat de eindklant allemaal wel ziet. Ze zijn meestal sterk met elkaar verweven, hoewel je veranderingen in de backend niet altijd terugziet in de frontend.

Behalve patches en updates is er nog meer support mogelijk voor je site. Zo kan het zijn dat bepaalde extensies niet optimaal werken, wanneer die ook een update nodig hebben. Of dat je een extra betalingsfunctionaliteit wil toevoegen. Of dat je nieuwe afspraken hebt met een leverancier of een transportbedrijf, wat je terug wil zien in een optie voor de klant. Of een van de talloze andere mogelijkheden.

De "User Experience" is enorm belangrijk voor ieder klant. Werkt wel wat je bedacht hebt? Staat die knop wel op de juiste plek? Is die tekst wel goed? Wil de klant misschien een overzichtelijker menu? Meer categorieën? Werkt die foto toch niet zo goed? Of zijn er ontwikkelingen in de maatschappij waardoor je je webshop aan wilt passen. Er zijn oneindig veel redenen te verzinnen. En je zal zien: je webshop klant zal het waarderen dat er regelmatig vernieuwingen plaatsvinden aan je Magento 2 webshop. Hij ziet dat je zorgvuldig bent en vertaalt dat naar een grotere verwachting in betrouwbaarheid. Laat je gerust adviseren in wat het beste werkt voor jouw klantengroep en stel daar je UX op af.

Ticketsysteem voor je webshop

Hoe werken support partners eigenlijk? Bij voorkeur is er sprake van een ticketsysteem. Hierdoor wordt iedere klacht, vraag, opmerking, etc. als uniek "ticket" ingeschoten. Het ticket krijgt een duidelijke en vooral praktische (!) omschrijving mee, zodat het ook voor de developers begrijpelijk en vooral uitvoerbaar is. Uitvoerbaarheid is hier de sleutel. Jij observeert iets in je Magento 2 webshop. Je maakt hiervan een screenshot en legt uit hoe volgens jou het probleem zich voordoet. Door de ticket op zo'n manier van commentaar te voorzien, help je de developer enorm. Problemen oplossen in de backend is soms net zoeken naar een (virtuele) speld in een hooiberg. Hoe praktischer en duidelijker het voor de developer te omschrijven is, des te beter hij in staat zal zijn om een oplossing te vinden. Als er nog onduidelijkheden zijn, wordt dat in de notes van het ticket gezet. Als het voor beide partijen duidelijk is en er is een tijdsinschatting gemaakt, dan wordt het ticket uitgevoerd. Is het probleem daarmee opgelost, dan wordt het ticket gesloten.

Magento 2 Support Abonnement

Vaak zal je voor je Magento 2 support een abonnement willen afsluiten, tegen een bepaald aantal support uren per maand, met een vast tarief. Dan ben je verzekerd van de broodnodige patches en hou je je Magento 2 webshop veilig. Bij West Point Digital start je met het aangaan van je support abonnement een pro-actieve relatie, waarbij we ons bijvoorbeeld geroepen voelen zoveel mogelijk helderheid te geven over de stand van zaken van je shop en de te kiezen oplossingen of verbeteringen. Daarover kan je van tevoren ook al afspraken maken. Benieuwd naar hoe zo'n Magento 2 Support Partner Abonnement werkt? Neem eens met ons op, zodat we je alle ins en outs kunnen laten zien.

West Point Digital.
Wij bouwen webshops.